tisdag 25 juli 2017

Gårdagens kväll. ----- Yesterday evening.

Jag åkte ut i skymningen för ett kort försök att fånga några natttskärror. När jag åkte hem efter ca 1,5 timme så hade jag fångat 5 nattskärror, en fladdermus och lyckats att stjälpa mitt dubbelnät ( 30 m) på berghällen. Nätet var fullt med grenar och skräp och det tog mig en stund att rensa det innan jag kunde åka hem igen. Så överlag så blev det en lyckad kväll.

I went out for a short try to catch Nightjars and when I go home after 1.5 hour I have catch five nightjars, a bat and have overturn my double mistnet (30m) on the rocky hight. The net was full with sticks and scrap and took me a while to clear. That a good evening!

 Nattskärran på sin gren. ----- Nightjar on his branch.

 En av kvällens nattskärror i min hand. ----- One of the evenings nightjars in mi hand.

Nu sticker jag! ---- Now I go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar